REISVOORWAARDEN
Bij boeking gaat u akkoord met deze voorwaarden:
ALGEMENE VOORWAARDEN:
- Wij confirmeren ons volledig aan de ANVR Reisvoorwaarden
- U heeft bij ons altijd een optie van 5 werkdagen (m.u.v. reserveringen gemaakt binnen 2 weken voor vertrek)
BETALINGSVOORWAARDEN:
- Voor alle boekingen is er een aanbetaling van € 100 per persoon.
- Het restantbedrag van uw reissom dient uiterlijk 28 dagen voor aanvang van uw reis bij ons binnen te zijn.
- Boekingen gemaakt binnen 28 dagen voor aankomst dienen direct aan ons te worden voldaan,
Binnen 28 dagen voor vertrek hanteren wij onderstaande ANVR annulerings-voorwaarden
- bij annulering tot 28 dagen voor vertrek zijn de kosten de aanbetaling € 100 per persoon
- Van 28e dag tot 21e dag voor aankomst zijn de kosten 40% kosten van het totaalbedrag
- Van 21e dag tot 14e dag voor aankomst van uw reis: 50% kosten van het totaalbedrag
- Van 14e dag tot 5e dag voor aankomst van uw reis: 75% kosten van het totaalbedrag
- Van 5 dagen tot de vertrek dag 90% kosten van het totaalbedrag
- Op aankomst dag, 100% kosten
Wij adviseren u ten zeerste een annulering/reisverzekering af te sluiten i.v.m. ziekte, familieomstandigheden, ongelukken of terughalen i.v.m. ongeluk/ziekte. Kijk op de gespecialiseerde website: http://www.europeesche.nl
Hier kunt u verzekeringen online afsluiten en uw polis uitdraaien.
BOEKINGS-EN RESERVERINGKOSTEN
FD Travel Group rekent bij directe boekingen nooit reservering- of boekingskosten. Ook indien u zelf uw reis bij ons wilt samenstellen, rekenen wij hiervoor géén extra kosten. Indien u boekt via een reisbureau (vermeld op deze website) dan kan betreffend reisbureau bij boekingen van onze reizen wél kosten in rekening brengen.
WIJZIGING PROGRAMMA
Het kan voorkomen dat bepaalde excursies en/of bezienswaardigheden niet bezocht kunnen worden. Tevens kunnen sluitingstijden van winkels en banken afwijken.
OFFERTES
Bij aanvragen geven wij u de beschikbaarheid en prijzen op het moment van uw aanvraag.
De beschikbaarheid en prijzen wisselen per dag en soms per uur.
Daarom antwoorden wij snel om u de mogelijkheid te bieden de aangevraagde reis tegen de aangeboden prijzen te kunnen leveren. Echter wij kunnen niet de garantie bieden dat e.e.a. later nog beschikbaar is tegen dezelfde prijs.
RECLAMECODE REISAANBIEDINGEN
FD Travel Group conformeert zich aan de Reclamecode Reisaanbiedingen. In die code wordt gesteld dat aanbieders gehouden zijn correcte en duidelijke prijzen te hanteren. Indien op het moment van publicatie een toeslag met betrekking tot vervoerskosten, heffingen/belastingen niet bekend is of wordt verhoogd, mag de toeslag later alsnog in rekening worden gebracht.
VOORBEHOUD BTW/VAT
Indien de Spaanse of Portugese VAT-tax wordt verhoogd of verlaagd dan zullen onze prijzen dienovereenkomstig worden aangepast. Reeds geboekte reizen zullen extra worden belast of er zal een korting worden gegeven. Wij zullen vanzelfsprekend -indien VAT-verhoging- deze zo laag mogelijk proberen te houden en door ons met alle zorgvuldigheid worden aangepast.
EXCLUSIEF
Alle gepubliceerde reizen zijn exclusief: niet genoemde maaltijden, entreegelden, optionele excursies, fooien/tips, reis- en annuleringsverzekeringen en uitgaven van persoonlijke aard e.d.
Eventuele lokale taxen (hotelbelastingen) dienen ter plaatse door u te worden voldaan.
HOTELS
De door ons aangeboden hotels zijn met zorg uitgekozen met inachtneming van de prijs/kwaliteitsverhouding. Gedurende het seizoen zijn wij voortdurend bezig met kwaliteitsbewaking en controle van de door ons aangeboden accommodaties. Klachten met betrekking tot maaltijden nemen wij niet in behandeling daar smaken veelal verschillen en vaak persoonlijk zijn.
Houdt u er rekening mee dat m.n. in de grote steden er een groot aantal binnenkamers zijn i.v.m. bouwstijl. Wij hebben hier geen invloed op. Tevens dient u rekening te houden met eventuele toeristenbelasting welke u dan ter plaatse dient te voldoen bij de receptie van het hotel. Houdt u er rekening mee dat de aangeboden hotelkamers altijd met bad en/of douche en toilet zijn voorzien van het voordeligste type (tenzij anders aangegeven op het voucher). Preferenties zijn nimmer gegarandeerd!
Zwembaden hotels
Indien uw hotel over een eigen zwembad beschikt, houdt er rekening mee dat deze veelal
seizoengebonden zijn (de zomermaanden vanaf medio juni t/m medio/eind september). Opening/sluiting data kunnen per hotel verschillend zijn.
TOLWEGEN / MILIEU en ELEKTRISCHE AUTOS
Er zijn op veel wegen binnen en buiten Europa tolwegen of stickers (zoals bijv. Oostenrijk en Zwitserland).
Tevens zijn er in verschillende -veelal grote steden- milieu-zones binnen Europa of daarbuiten.
Indien U met uw elektrische auto een rondreis gaat maken, kijk vooraf of er voldoende oplaadpunten zijn.
M.n. Italië en Spanje hebben een zeer beperkt aantal oplaadlaadpunten, waardoor reizen moeilijk kan zijn.
Raadpleeg voor de laatste gegevens de ANWB website.
WIFI
Vrijwel alle hotels bieden WIFI aan, soms wordt hiervoor een vergoeding gevraagd. De kwaliteit van de WIFI kan per hotel en kamer sterk verschillen. Ook indien u hiervoor betaalt. Wij zijn niet aansprakelijk voor WIFI aansluiting/verbindingen en bereik.
ZWEMBADEN
Het open zijn van zwembaden is vaak seizoengebonden, deze kunnen sterk per land verschillen. In Italie is het soms alleen in het hoogseizoen vanaf medio juni tot medio september.
Wij hebben hierop geen invloed en zijn hiervoor ook niet aansprakelijk-.
AIRCONDITIONING
Airconditiong en verwarming worden vaak centraal geregeld, dit geldt voor de hoogte van de temperatuur alsmede voor de operationele tijden. Deze zijn vaak een aantal maanden operationeel. Men kan ter plaatse ook hiervoor kosten in rekening brengen.
AUTORONDREIZEN
Wij reserveren voor u goed gelegen en kwalitatief prima hotels overeenkomstig de prijs/kwaliteit verhouding. Indien wij hotels in de centra van de steden reserveren houdt dit veelal in dat ook parkeerkosten dienen te worden betaalt. Bij al onze autorondreizen ontvangt u een verkorte routesuggestie, bij A-La-Carte/Zelf Samengestelde Reizen ontvangt u deze niet.
PARKEREN EN TOLWEGEN
Deze zijn altijd voor eigen rekening en niet bij de reissom inbegrepen. Houdt u er rekening mee dat sommige steden en privé-parkeerplaatsen/garages zeer hoge tarieven kunnen berekenen welke soms duurder zijn dan uw betaalde hotelkamer. Informeer vooraf ter plaatse wat de kosten zijn. Tevens zijn wij niet aansprakelijk voor bekeuringen en boetes opgelegd door politie en instanties, u heeft uw eigen verantwoording hierover. Brandstofkosten, weegsleepkosten etc. kunnen niet bij ons worden verhaald en dient u zelf te voldoen. Wij reserveren geen parkeerplaatsen en hebben geen overzicht/indicatie wat de parkeerkosten zijn. Tolwegen en vignetten dient u zelf te betalen, deze zijn altijd voor eigen rekening!
1-persoonskamer
Voor veel hotels geldt dat eenpersoonskamers schaars zijn. Ondanks dat u voor dit kamertype een toeslag dient te betalen, is de kamer vaak iets minder van kwaliteit qua grootte, ligging en/of faciliteiten dan een 2-persoonskamer. Hierop hebben wij geen invloed.
2/3/4 persoonskamers
Boekt u één kamer met drie of vier personen, dan verblijft u veelal in een 2-persoonskamer waarin een extra bed (opklapbed, bankbed of bijzetbed) is geplaatst, Houdt u er rekening mee dat het comfort van het extra bed veelal minder is dan van de overige bedden. Ook de loop-en leefruimte in de kamer is hierdoor beperkt.
AUTOHUUR
Via onze website kunt u wereldwijd ook huurauto’s reserveren. Dit is een link naar een van de grootste verhuurbedrijven ter wereld. Deze werkt samen met gerenommeerde bedrijven zoals AVIS, HERZ, Europcar etc. Houdt u er echter rekening dat u weloverwogen uw huurauto reserveert:
- Auto’s zijn altijd per categorie, nimmer per merk (naam)
- U dient ALTIJD in het bezit te zijn van een geldige creditcard op naam van de bestuurder, ook bij all-risk verzekeringen. Anders krijgt u de huurauto niet mee. Alle hieruit voortvloeiende kosten zijn voor rekening van de huurder.
- Indien u ter plaatse besluit een ander autotype te kiezen, dan kunnen meerkosten in rekening worden gebracht, u dient deze ter plaatse te voldoen.
- Auto’s waarbij vermeld staat “geen afkoop eigen risico” houdt niet in dat de huurauto all risk is verzekerd
- Wij adviseren u ten alle tijden een all risk verzekering af te sluiten via de website of ter plaatse.
- Vraag bij aflevering altijd of u de huurauto vol of leeg met brandstof dient terug te brengen
- Lees de voorwaarden van de verhuurmaatschappij waarbij u hebt gereserveerd
Wij zijn niet aansprakelijk indien u bovenstaande zaken niet correct heeft gevolgd, wij zijn alleen tussenpersoon.
PRIVACY
FD Hotels gaat zeer zorgvuldig met uw gegevens om en uw gegevens vallen onder de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP).
UITSLUITEN VAN DEELNAME
FD Travel Group behoudt zich het recht voor om klanten geboekt voor bus/groepsreizen die reeds hebben geboekt alsnog voor vertrek, maar ook ten tijde van de reis, uit te sluiten van deelname wegens gewichtige omstandigheden. Onder gewichtige omstandigheden rekent FD Travel Group onder meer het gedrag; indien het gedrag van een klant hiertoe aanleiding geeft kan de betreffende persoon vooraf of tijdens de reis van deelname worden uitgesloten.
VERZEKERINGEN
Alle deelnemers aan onze busreizen dienen in het bezit te zijn van een goede ziektekostenverzekering i.v.m. eventuele dokters-of ziekenhuishulp. Tevens adviseren wij u dringend een reisbagage-en ongevallenverzekering af te sluiten. Voor onze wintersportreizen dienen aanvullende verzekeringen te worden afgesloten met wintersportdekking. Voor onze Amerika-reizen dienen verzekeringen met aparte werelddekking te worden afgesloten waarbij rekening dient te worden gehouden met hoge medische kosten.
KLACHTEN
Ondanks onze zorg kan het zijn dat u opmerkingen, suggesties of misschien een klacht hebt. Wij doen aan constante kwaliteitscontrole op onze aangeboden reizen, waardoor wij vrijwel geen klachten krijgen. Wij hoeven niet de illusie te hebben dat wij als dienstverlenend bedrijf klachtenvrij kunnen blijven. Indien u een klacht hebt tijdens de reis dan kunt u zich tot de receptie van het hotel of appartementen wenden, vaak kunt u wisselen van kamer waardoor e.e.a. reeds direct kan worden opgelost. Indien het andere klachten zijn dan kunt u zich wenden tot onze reisleiding (indien aanwezig) of contact opnemen met ons hoofdkantoor.
Mochten klachten niet worden opgelost dan verzoeken wij u vriendelijk ons schriftelijk te informeren per brief of e-mail, uiterlijk tot 3 weken na terugkomst van uw reis. U ontvangt van ons dan binnen 10 dagen een reactie. Klachten 3 weken na terugkomst kunnen wij helaas niet meer in behandeling nemen.
NEDERLANDS RECHT
Op alle onze Reisvoorwaarden is het Nederlands Recht van toepassing, dit geldt eveneens voor beeldmateriaal op onze websites en eventueel copyright waar uitsluitend het Nederlands Rechts van toepassing is.